Co nas wyróżnia/Dostosowania
Wiemy jak ważny i delikatny jest młody człowiek, chcemy jak najlepiej odpowiedzieć na jego szczególne potrzeby edukacyjne, dlatego każdego ucznia traktujemy indywidualnie, osobowo i z największym szacunkiem.
Misją naszej szkoły jest troska o integralny rozwój ucznia i zaspokojenie jego indywidualnych potrzeb na fundamentalnych płaszczyznach tj. na:
- płaszczyźnie formacji kulturowej,
- płaszczyźnie formacji społecznej,
- płaszczyźnie formacji moralnej,
- płaszczyźnie formacji duchowej,
- płaszczyźnie formacji fizycznej.
- Płaszczyzna formacji kulturowej obejmuje nade wszystko pełną realizację Podstawy Programowej ze wszystkich przedmiotów i przygotowanie ucznia do egzaminu maturalnego.
Edukacja odbywa się w małolicznych – maksymalnie pięcioosobowych klasach, prowadzą ją nauczyciele mający odpowiednie wykształcenie kierunkowe oraz kwalifikacje do nauki i terapii ucznia z Autyzmem i Zespołem Aspergera.
Proces dydaktyczny jest zindywidualizowany i dostosowany do możliwości każdego ucznia na płaszczyźnie form i metod nauczania. Źródłem poznawanej wiedzy jest nie tylko podręcznik ale również opracowywane przez nauczycieli indywidualne karty pracy czy zestawy zadań multimedialnych.
Uczniowie mają możliwość uczęszczania na zajęcia dodatkowe tj.: robotyka, koło teatralne, koło taneczne, szkolny klub sportowy, muzykoterapia.
2. Płaszczyzna formacji społecznej obejmuje kształtowanie dojrzałości społecznej młodego człowieka, co jest możliwe tylko wówczas gdy zostaną zaspokojone wszystkie indywidualne wymogi ucznia o szczególnych potrzebach rozwojowych.
Chcąc wszechstronnie stymulować rozwój ucznia oferujemy zajęcia z zakresu:
- Doskonalenia kompetencji emocjonalnych i społecznych,
- Treningu Umiejętności Społecznych TUS,
- EEG Biofedbeck,
- Neurostymulacji,
- Rehabilitacji,
- Tyflopedagogiki,
- Surdopedagogiki,
- Terapii Integracji Sensorycznej (SI),
- Gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej.
Wszystkie zajęcia z zakresu terapii są bezpłatne i przydzielane uczniowi przez Zespół ds. Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w oparciu o zalecenia ujęte w orzeczeniu do kształcenia specjalnego.
Dodatkowo uczniowie objęci są opieką psychologa i pedagoga szkolnego, a w uzasadnionych przypadkach uczestniczą w regularnej terapii psychologicznej.
3. Płaszczyzna formacji moralnej obejmuje troskę kształtowanie sumienia, uczy analizowania własnych zachowań według Dekalogu.
Prowadząc proces dydaktyczny w naturalny sposób rozbudzamy dociekliwości poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna.
4. Płaszczyzna formacji duchowej zakłada towarzyszenie uczniom na drodze odkrywanie rzeczywistości własnego serca jako centrum osoby ludzkiej oraz kształtowanie zdolności do głębokich relacji z drugim człowiekiem i z Bogiem.
5. Płaszczyzna formacji fizycznej obejmuje kształtowanie świadomości, że życie i zdrowie są bezcennym darem Boga.
Dodatkowe atuty naszej szkoły:
- kameralny klimat szkoły, w której żaden uczeń nie jest anonimowy,
- środowisko zapewniające uczniowi poczucie bezpieczeństwa, akceptacji i zrozumienia,
- zwiększona liczba godzin na zajęcia profilowe i maturalne.